Poprvé za katedrou

Pracovní listy, prezentace, procvičování formou hry, praktické ukázky a využití experimentů v praxi, to vše zařazujeme v rámci didaktické přípravy našich mladých pedagogů z řad studentů 2. – 4. ročníků. Dne 14. prosince získaly první pedagogické zkušenosti studentky 6. A třídy Eliška Johančíková a Karolína Krybusová, které učily ve třetím trojročí ZŠ Labyrint ve Lhotě chemii. Jejich studentská lekce, kterou odučily v tandemu, byla o chemii v potravinářství, o aditivech, pH potravin a o skutečné hmotnosti atomů a molekul. Fyziku odučili 23. listopadu Tereza Teplanská a Jakub Černohorský, oba ze 4. D třídy. Jejich tématem byla kladka, páka a nakloněná rovina.

Pokusy k výuce chemie připravila vyučující Zdeňka Hanzliková, pokusy fyzikální připravil a se studenty konzultoval Zdeněk Maník, kterému tímto chceme poděkovat.

Vrstevnické učení přináší spoustu zajímavých zkušeností, občas i drobné problémy. Snažíme se pracovat tak, abychom se poučili ze všech zkušeností a pokračovali co nejefektivněji. Samotný fakt, že výuka probíhá ve třetím trojročí, kde se setkávají žáci sedmého, osmého i devátého ročníku, je pro nás neobvyklý. Většina našich studentů z této praxe odchází s pozitivními zážitky a často jsou mnozí z nich velmi překvapeni, že je práce s dětmi baví a naplňuje.

Příspěvek připravila: Zdeňka Hanzliková