Ondrovo bruselské dobrodružství

Nedávno jsme Vás informovali o úspěchu našeho studenta Ondřeje Nábělka, který se stal jedním z deseti výherců simulace jednání zastupitelstva Moravskoslezského kraje a vyhrál zájezd do Bruselu. Právě v sobotu 13.4. se vrátil z této nezapomenutelné cesty, která ho provedla nejen různými evropskými městy, ale i různorodými zážitky a setkáními s lidmi sdílejícími podobné zájmy. A jak se Ondrovo dobrodružství zdařilo? To už nám vylíčí sám:

„Cesta začala odjezdem autobusu z Prahy v úterý 9. dubna směrem k městu Gent. Těšili jsme se na prohlídku centra města, která nás rozhodně nezklamala – od úchvatné Katedrály sv. Bavona až po impozantní Gentskou zvonici a zámek Gravensteen. Poté jsme měli čas na individuální volno, které jsem využil k dalšímu objevování zajímavých míst v centru města a poznávání dalších lidí, účastnících se zájezdu. Následovala cesta do Bruselu. V Bruselu jsem byl sice již podruhé, ale město mě opět okouzlilo. Po ubytování v hotelu jsme se vydali na procházku centrem města, kde jsme obdivovali jedinečnou architekturu, včetně slavného náměstí Grand Place a radnice Hôtel de Ville de Bruxelles. Ale výlet do Evropského parlamentu… na ten jsem se těšil nejvíce! Ve čtvrtek ráno jsme pokračovali v prohlídce města a poté jsme se již přesunuli do samotného Evropského parlamentu. Čekala nás přednáška o fungování a vzniku instituce, debata s poslancem Marcelem Kolajou (Piráti) a pak prohlídka samotné plenární místnosti. Byl to opravdu nezapomenutelný zážitek vidět toto místo (znovu) naživo. A nemějme strach, že by to bylo jenom nudné shromáždění a politická řečnění – večer byl vyhrazen pro společnou večeři v restauraci Chez Leon v samotném centru města, kde jsme se s ostatními mohli ještě více poznat a sdílet své dojmy z dosavadního objevování evropské metropole. V pátek, během našeho odjezdu zpět domů, jsme si ještě udělali zastávku v krásném městě Lucemburk. Navštívili jsme katedrálu Notre Dame, kde jsou uloženy ostatky Jana Lucemburského, a také velkovévodský palác, kde jsme viděli střídání stráží. Odpoledne jsme měli opět čas na individuální volno, které mnozí využili k objevování dalších památek a krás historického města. V Lucemburku je veřejná doprava zcela zdarma a jezdí zde moderní tramvaje, které někteří z nás využili k malé projížďce. Celý týden byl plný nezapomenutelných okamžiků a nových přátelství. A i když jsme se v sobotu nad ránem museli vrátit do Prahy, vzpomínky na tento neuvěřitelný výlet zůstanou navždy.“ Ondřej Nábělek, 2.D