Výuka cizích jazyků s iPady

ipady_v_jazycichV listopadu a prosinci jsme se zúčastnili projektu, který měl dva pozitivní dopady na naše studenty i učitele. Jeho nedílnou součástí byla spolupráce s jazykovou agenturou poskytující různé vzdělávací programy. Naši studenti měli možnost nechat se otestovat a podle svých znalostí si projít kurzem (v úrovních A2, B1 a B2), ve kterém se dozvěděli tematickou slovní zásobu a formou nahrávek i gramatických cvičení se mohli posunout zase o kousíček dál.Bez n‡zvu-1

Nemalým přínosem byla také možnost dovybavit jazykovou sekci o novou a modernější techniku. Podařilo se nám zajistit sadu iPadů v dostatečném počtu, aby fungovaly jako mobilní učebna. Je tedy možné je vzít na jakoukoli jazykovou hodinu a využít aplikace pro jazyky určené.

V současné době procházejí učitelé anglického jazyka kurzem práce s iPady a zjišťují, jaké zajímavé aplikace lze při výuce využít. Zbývá už jen držet palce, že se vše podaří převést z teorie do praxe.

Pedagogové, jež vyučují cizí jazyk, se zúčastnili úvodního motivačního školení s názvem Využití iPadu při výuce cizích jazyků. Školení se uskutečnilo na našem gymnáziu 11. 2. 2016. První části se ujal Libor Klubal – zástupce ředitele Wichterlova gymnázia v Ostravě. Měl za úkol seznámit účastníky se základní obsluhou iPadu. Zbylou část prezentace měl již v režii ředitel Wichterlova gymnázia Jan Netolička, který je zároveň aktivním učitelem angličtiny. Ten se zaměřil na konkrétní příklady využití iPadů při výuce cizích jazyků.

V současné době učitelé MGO procházejí sérií čtyřhodinových školení konaných jedenkrát v měsíci. Postupně se seznamují se systémovými nástroji iPadu, které jim pomáhají například s organizací času, plánováním událostí, vedením žákovské evidence, komunikací se žáky a spoustou dalších aktivit každodenního života pedagoga. Navazující školení budou zaměřena na ukázky konkrétních aplikací iPadu při výuce. Aplikací, jež přispívají k názornosti probíraných témat, podněcují kreativitu žáků a bezpochyby i jejich zájem.

Nezbývá, než si přát, aby naši učitelé objevili potenciál, který v sobě iPad skrývá, a dokázali jej v optimální míře začlenit, ať už do přímé či nepřímé pedagogické činnosti. Probudili v sobě zájem o poznání moderních výukových metod. Sdíleli své nápady v rámci učitelské komunity. Stali se pro žáky ještě více motivujícími a podnětnými učiteli.

Autoři příspěvku: Kateřina Kolářová, Patrik Kavecký