S chemií prakticky i během distanční výuky

Jak učit v době distančního vzdělávání? Tato otázka „trápí“ studenty, rodiče i jejich učitele. Na Mendelově gymnáziu se kromě on-line hodin snažíme naše mendláky do výuky zapojit i jiným způsobem než je pouhé vysedávání za monitorem. Vymýšlíme výzvy, projekty, hry, připravujeme se s žáky na soutěže, doporučujeme zajímavou četbu, filmy nebo dokumenty, které mají blízko k tématu, který právě probíráme, posloucháme hudbu a plníme dobrovolné úkoly nebo domácí laboratorní práce. S některými třídami máme dokonce na konkrétní on-line hodinu předem dohodnutý speciální dress code, který se snaží dodržet i vyučující. Jednoduše se snažíme si vzájemně výuku jednotlivých předmětů zpříjemnit.

Dnes se s vámi podělím o aktivitu, kterou plnili studenti 6. A třídy na začátku měsíce října. Probírali jsme téma p1 prvků. Studentským úkolem tak bylo nalézt libovolný stříbrný předmět, který byl zašlý a vyčistit jej pomoci prostředků, které naleznou doma v kuchyni.

Stříbro a p1? Řeknete si. Co to ty studenty na tom gymnáziu učí? Pokud použijeme skutečně pouze pomůcky a „chemikálie“, které nalezneme doma v kuchyni, tak se k p1 prvku dostaneme. Kromě jiného použijeme během domácí laboratorní práce alobal. Alobal je hliníkovou fólií a hliník již do p1 prvků patří.

Jak se některým z našich akčních gympláků čištění povedlo, se můžete podívat ve fotogalerii. Já myslím, že dobrý, ne!? Navíc se to v době blížících vánočních svátků hodí…mít vypulírované příbory ke sváteční večeři.

Barbora Bitomská