V hodinách semináře biologie pod vedením paní učitelky Anny Lidmilové se studenti ponořili do světa rostlinných čeledí. Téma bylo tentokrát pojato netradičně – žáci se stali aktivními tvůrci i lektory.
V první části projektu si studenti vybrali jednu čeleď rostlin, kterou měli zpracovat do podoby posteru podle předem stanovených kritérií. Každý poster měl představit hlavní znaky čeledi, zástupce, význam i zajímavosti. Hotové práce pak žáci prezentovali před třídou, kde se zároveň učili i hodnotit práci svých spolužáků.
Druhá část projektu byla ještě více praktická. Každá skupina měla za úkol vymyslet a připravit laboratorní práci vztahující se k vlastní čeledi. Žáci museli samostatně naplánovat postup, zajistit potřebné pomůcky a následně hodinu laboratorních prací sami vést. Paní učitelka v této fázi působila pouze jako pomoc při řešení technických či organizačních potíží – hlavní role zůstala na studentech.
Celý projekt tak žákům umožnil vyzkoušet si roli pedagoga, prohloubit znalosti o rostlinách a zároveň rozvíjet své prezentační, organizační i týmové dovednosti.
V příloze naleznete několik fotografií z hodiny, stejně tak i příklady některých studentských posterů.