ČESKÁ LINGVISTICKÁ OLYMPIÁDA – ŠKOLNÍ KOLO

V letošním, již třetím ročníku ČLO na našem gymnáziu, se snažili studenti (65 účastníků) rozluštit sundské písmo (používané v Indonésii), počítat v gawríjštině (jazyk, kterým se mluví v některých vesnicích v severním Pákistánu, má indoevropský původ, čili je vzdáleně příbuzný s češtinou), odhalit toponyma psaná starořecky, vyznat se v lugandštině (nejvíce používaný jazyk v Ugandě) a abcházštině (jeden z kavkazkých jazyků, který ve své spisovné podobě disponuje dokonce 58 souhláskami).

Za těchto 5 úloh mohli studenti získat celkem 66 bodů. Hranicí, nutnou k úspěšnému řešení školního kola, bylo pak dosažení 32 bodů.

Nejúspěšnějším řešitelem se stal Jan Hrazdil (4.B) – 51,5 bodů

Dalšími úspěšnými řešiteli jsou:

Ondřej Dehner – 47b, Klára Obrusníková – 44b, Eliška Tatarková – 41,5b, Vít Šimeček – 41b, Jan Stoklasa – 38,5b, Samuel Synek – 38b, Alexandra Hájková – 38b, Terezie Chamráthová – 36b, Tomáš Mosler – 35b, Štěpán Matoušek – 34,5b, Dan Lange – 34b, Jan Štohanzl – 34b, Marek Hlávka – 33b, Lenka Kopfová – 32b.

Všem blahopřeji a děkuji za účast!

Výsledky studentů byly zaslány organizátorům na Karlovu univerzitu, kde následně stanoví počet postupujících do Regionálního kola v Olomouci.

Mgr. Hana Nováková Sonnková